Yoga Nidra

Bij Yoga Nidra, ook wel slaapyoga, kom je in een bewuste diepe slaap terwijl je toch wakker en alert blijft. Nidra betekent slaap, maar het is niet de bedoeling dat je werkelijk gaat slapen. Deze meditatietechniek werkt ontspannend, verhelderend en verminderd stress.

Tijdens de sessie wordt je door verschillende stadia gegidst en hoef je alleen te liggen en te luisteren. Onder andere een body scan, geleide visualisaties en rustige ademfocus helpen je het mindfulness effect te ervaren. Je leert om je focus op je adem, lichamelijke sensaties, emoties en gedachten te leggen. Yoga Nidra is de Yoga die gericht is op het aanleren van diepe ontspanningstechnieken.

Aanhangers beweren, dat een half uur Yoga Nidra gelijk staat aan drie uur gewone slaap. Het wordt overigens afgeraden om gewone slaap te vervangen door Yoga Nidra, omdat lichaam en geest nog altijd voldoende rust door natuurlijke slaap behoeven.

Yoga Nidra kan helpen bij:

  • verlagen van stress
  • migraine en hoofdpijn
  • verslaving
  • trauma (PTSS*)
  • slaapproblemen
  • chronische pijnklachten
  • jezelf beter leren begrijpen
  • angst stoornissen
  • hoge bloeddruk
  • kankerpatienten
  • reumatische klachten
  • burnout
  • PMS*
  • astma
  • overgangsklachten
  • prikkelbare darm syndroom PDS*

Voordelen van Yoga Nidra:

  • voor iedereen toegangelijk, iedereen kan het
  • het brengt de mind/geest tot rust
  • kalmeert het zenuwstelsel
  • leert je loslaten van pijn
  • loslaten van stress
  • verbetert het immuunstysteem
  • creativiteit wordt gestimuleerd
  • natuurlijke vorm van loslaten van emotionele en fysieke spanning
  • vanuit jouw onbewuste kunnen antwoorden/beelden ontstaan
  • leren luisteren naar de “stem” van je hart

 

Bestel hier je proefles…..